Jak kupić BILET AUTOKAROWY w naszej wyszukiwarce
Dla klientów którzy pierwszy raz chcą zakupić bilet autokarowy wykorzystując naszą wyszukiwarkę, przedstawiamy krótki opis zapoznający z całym procesem. W lewej części serwisu znajduje się wyszukiwarka za pomocą której mogą Pastwo sprawdzić aktualne połączenia oraz ceny biletów Sindbad oraz innych firm przewozowych.
- Krok 1 - Wybieramy państwo wyjazdu oraz przyjazdu, podajemy ilość osób oraz czy bilet ma byc od razu w jedną czy dwie strony. Bilety w dwie strony są zawsze tańsze niż dwa pojedyncze bilety na tej samej trasie kupowane osobno.
- Krok 2 - Koniecznie wpisujemy miasto z którego chcemy wyjechać i miasto docelowe, w systemie widnieją tylko te miasta które obsługują nasze linie. Jeżeli znamy datę powrotu wybieramy bilet dwustronny, jeżeli wiemy mniej więcej kiedy chcemy wracać ale nie chcemy na sztywno podawać daty powrotu - także wybieramy bilet dwustronny i w kolejnym etapie rezerwacji zamiast daty powrotu zaznaczamy bilet OPEN którym możemy zamknąć wtedy kiedy poznamy datę powrotu. Zazwyczaj bilety OPEN ważne są do 6 miesięcy ale u niektórych przewoźników nawet do 9 i dłużej. Bilet zamykamy na stronie wybierając nad wyszukiwarką biletów opcje Zmiany na Bilecie. Zamknięcie biletu jest płatne, zazwyczaj około 10 zł ale dzięki temu że kupujemy bilet od razu w dwie strony i tak zaoszczędzamy sporo środków. Wszelkie zmiany na bilecie należy także wydrukować i okazać razem z biletem.
- Krok 3 - Czasami w dniu kiedy chcemy jechać nie ma dostępnego połączenia, dlatego system prezentuje kilka dni do przodu wybór rożnych kursów na tej samej trasie. Uwaga: Jeżeli kupujemy bilet dwustronny wybieramy TEGO SAMEGO PRZEWOŹNIKA. Jeżeli chcemy jechać w konkretne dni a nie ma możliwości powrotu tym samym przewoźnikiem należy kupić 2 bilety jednostronne rożnych przewoźników. Jeżeli wybierzemy już kurs poniżej można kliknąć DRUKUJ ROZKŁAD JAZDY aby podglądnąć dane przejazdu. Te same informację będą prezentowane w kroku następnym ale bez szczegółowego rozbicia trasy.
- Krok 4 - Sprawdzamy parametry trasy widoczne na samej górze (wyjazd i powrót, daty i godziny). Niżnej w formularzu danych osobowych pasażera wypełniamy dokładnie pola oznaczone jako wymagane, szczególną uwagę zwracając na imię i nazwisko oraz adres email. W przeciwnym (kiedy podamy błędnie adres email) wypadku nie otrzymamy biletu na adres skrzynki pocztowej. W danych osobowych wpisujemy KONIECZNIE DANE PASAŻERA. W miejscu gdzie widzimy napis "taryfa" możemy wybrać dostępne zniżki - należy tylko pamiętać, że musimy przy wsiadaniu okazać dokument uprawniający nas do skorzystania z tej zniżki. Poniżej pole wyboru do zaznaczenia (akceptacja warunków przewoźnika, regulaminach, bagażach itp).
- Krok 5 - W tym kroku możemy zapoznać się z regulaminem przewozów, należy zaznaczyć pole wyboru, że zapoznaliśmy się z regulaminem. Znajduje się ono na samym dole regulaminu.
- Krok 6 - Sprawdzenie wpisanych danych Prosimy uważnie sprawdzić wprowadzone na bilet dane osobowy oraz dane trasy przejazdu oraz daty. Od tego etapu rezerwacji musimy dokonać płatności w przeciągu 15 minut inaczej transakcja jest anulowana. Po kliknięciu przycisku KUP BILET otworzy nam się podstrona z dostępnymi sposobami płatności.
- Krok 7 - Nasz system płatności jest stale rozbudowywany, aktualnie prawie każdy posiadacz internetowego dostępu do rachunku bankowego może wykonać płatność za bilet autokarowy. Niestety nie wszystkie sposoby płatności są dostępne 24 godziny na dobę. Niektóre z nich umożliwiają realizację płatności w określonych godzinach dlatego przed zakupem należy sprawdzić czy możemy zrealizować płatność w danym momencie. Wszystkie aktualnie dostępne metody są zamieszczone w dziale Płatności. Po zaakceptowaniu jednego z dostępnych sposobów płatności zostaniecie Państwo przekierowani szyfrowanym połączeniem do swojego konta internetowego. Wszelkie dane do przelewu zostaną uzupełnione automatycznie. Jeżeli nie posiadacie Państwo dostępu do żadnej z dostępnych form rozliczenia za bilet możecie poprosić kogoś kto posiada dostęp do banku internetowego i może wykonać płatność za Was - ważne aby dane na bilecie były osoby która będzie udawać się w podróż.
- Krok 8 - Odebranie poczty i wydruk biletu Po kilkudziesięciu sekundach od zakończenia transakcji (czasem po kilku minutach) na podanego w formularzu rezerwacji maila otrzymacie Państwo elektroniczny bilet autokarowy w którym znajdują się dane kursu oraz link do wydruku biletu autokarowego. W treści maila znajduje się link do biletu, w który należy kliknąć, jeżeli link jest nieaktywny należy skopiować do i wkleić w pole adresu www wyszukiwarki internetowej. Bilet należy wydrukować i posiadać przy sobie w celu okazanie obsłudze autokaru.